THE GEEK

2013 m. lapkričio 6 d., trečiadienis

Žymaus architekto interviu: „Perspektyvos architektūroje: naujas kelias“

Oskaras Haris (Oscar Harris) - žinomas Atlantos architektas, suprojektavęs daug žymių miesto pastatų. Šį rudenį jis švenčia 70-ąjį jubiliejų, o taip pat ir išleidžia knygą „Oskaras: Profesionalaus architekto atsiminimai“. Interviu Atlanta INtown laikraščiui jis papasakojo apie savo knygą, karjeros kelią bei atskleidė ateities planus.

Kas įkvėpė parašyti knygą?
Knygos rašymo kelias prasidėjo jau tuomet, kai prieš keturis dešimtmečius tapau architektu. Noriu pasidalinti savo patirtimi su žmonėmis, juos įkvėpti, mokyti ir pateikti dokumentinių faktų apie laikmetį, kuriame man teko gyventi.

Kas yra jūsų tikslinė auditorija?
Aukštųjų mokyklų studentai, jaunimas bei suaugusieji. Noriu, kad jie žinotų, jog mano sėkmė neatėjo per vieną naktį. Iš manęs buvo tyčiojamasi, jaunystėje maištavau ir buvau nepaklusnus, tačiau mokėjau piešti. Sugebėjau dirbti emociškai įsitempęs, o tai padėjo tolimesniame gyvenimo kelyje.

Kas jus patraukė architektūros srityje?
Kai mokyklos laikais su klase nuvykome į statybų aikštelę, buvau sužavėtas. Tuomet pastebėjau žmogų su kostiumu. Norėjau tapti juo - architektu. Vėliau, sulaukęs dešimties, kartu su mama apkeliavau Europą. Pamačiau nuostabią architektūrą, kurios iki tol niekur nebuvau regėjęs. Tačiau tėvai ne iš karto pritarė mano norui - jie matė sunkumų afrikiečių kilmės amerikiečiui rasti architekto darbą ir įsitvirtinti gyvenime. Vis dėlto, po kelerių metų Linkolno universitete, jie pakeitė savo nuomonę ir palaikė mano sprendimą tapti architektu.

Kurie jūsų paties projektai jums patinka labiausiai?
Atlantos Tarptautinio oro uosto vestibiulis. Man patinka nuolat besikeičiantis patalpos apšvietimas, skulptūros, išdėstytos erdvėje, ir dailininkų kurtos vestibiulio grindys. Visa tai tinka didžiausiam pasaulio oro uostui. Daugelis mano projektuotų pastatų vėliau tapo Atlantos simboliais. Knygoje esama istorijų, kaip man pavyko sukurti vieną ar kitą pastatą, rasti geriausią sprendimą.

Ką veikiate šiomis dienomis?
Atsitraukiau nuo tradicinės architektūros prieš šešerius metus. Šiuo metu esu daug laisvesnis ir galiu daugiau bendrauti su sūnumi, kuris kuria dizainą įvairiems produktams. Man patinka būti kūrybingam, inovatyviam ir turėti galimybę su aistra atsiduoti einamajam projektui.

Koks jūsų svarbiausias patarimas jauniems žmonėms?
Atrasti savo pomėgį bei susikoncentruoti ties juo. Nustatyti savus tikslus ir jų siekti. Nepamiršti skatinti save.
Dalinkis!
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • More...

0 komentarai (-ų)

 
Posts RSSComments RSSĮ viršų
© 2013 Gyvas Miestas
Visos teisės saugomos